מה זה פריסת מס שבח וכיצד היא יכולה לחסוך לך כסף במכירת הנכס

מיסים הם חלק בלתי נפרד מהחיים האזרחיים שלנו במדינה. המדינה מפעילה מערכת מסוימת של מיסוי, באמצעות חוקים שונים וגופים שונים שאמונים על גביית המס. מיסוי שוחק באופן משמעותי את היכולת שלנו לחסוך כסף וליהנות מההכנסות השונות שלנו, כך שאזרחים רבים מחפשים דרכים חוקיות להפחתת תשלום המס. במאמר הבא נסביר על פריסת מס השבח וכיצד היא יכולה לחסוך לנו כסף.

 

מס שבח

מס שבח הוא אחד מכמה מיסים שמדינת ישראל גובה מהאזרחים שלה. המס הזה הוא מס שנוצר על רווח במכירת נכס מקרקעין. המדינה מגדירה מספר נכסים שונים כנכסי מקרקעין, כמו למשל דירות שנחשבות לנכס כזה, או קרקעות.

חשוב לציין שמס השבח משולם רק על הרווח שנוצר. אם רכשתם נכס במחיר כלשהו ומכרתם אותו במחיר גבוה יותר, תשלמו מיסוי על ההפרש שנוצר, כלומר על הרווח. את המס שאתם משלמים ניתן להקטין באמצעות פריסת מס שבח. קראו עוד על פריסת מס שבח עם עו"ד משה קריסי.

 

כמה זה עולה לכם?

גובה מס השבח שכל אדם ישלם משתנה, בהתאם לרווח שהוא יצר בעת מכירת הנכס. גובה המס עומד כיום על 25%. זאת אומרת שמכל רווח שנוצר בעת מכירת נכנס מקרקעין, על המוכר לשלם מיסוי למדינה בגובה של רבע מאותו רווח.

 

פריסת מס שבח

אם מכרתם נכס מקרקעין בתקופה של עליית מחירים מאז שרכשתם אותו, או שמחיר הנכס זינק מסיבות שונות, מס השבח שאתם עשויים לשלם יכול להיות גדול במיוחד. הוא עשוי להגיע למאות אלפי שקלים שתצטרכו לשלם ולא תוכלו להנות מהם.

באמצעות פעולה שקרויה פריסת מס שבח, ניתן להקטין את תשלום המיסוי בצורה חוקית. פריסת המס מאפשרת לשלם את המס במשך כמות השנים שהנכס היה בידיו של המוכר, בצורה בה המס שמשולם בסופו של דבר קרוב יותר למס ההכנסה הריאלי שלו.

 

הקטנת התשלום

פריסת מס שבח אמורה להקטין את התשלום שלכם לקופת המדינה מהרווח שנוצר לכם בעקבות מכירת נכס מקרקעין. הדבר מטיב במיוחד עם מי שנמצא במדרגות המס הנמוכות יותר. כמו כן, מי שיש לו נקודות זיכוי במס הכנסה יוכל להסתייע בפעולה זאת בצורה יעילה.

 

פריסה על תקופה מסוימת

אם פריסת מס שבח חוסכת לכם כסף, אז מדוע לא לפרוס אותו לעשרות שנים? המדינה קובעת תקופת גג לפריסת מס השבח. ניתן לפרוס עד ארבע שנים את תשלום המס, אם הנכס היה בבעלותכם לפחות ארבע שנים.

 

פריסת מס שבח – לא לכולם

פריסת מס שבח היא לא דבר שמיועד לכל אחד. מי שיכול לפרוס את מס השבח שהוא צריך לשלם הוא אך ורק אזרח פרטי שמוכר נכס מקרקעין. אם חברה מוכרת נכס מקרקעין היא לא תוכל לבצע פריסה.

פריסת מס שבח

אולי תאהבו גם את