ערעור על דוח תנועה ונקודות – שאלות ותשובות

במצבים בהם תרצו לדעת איך למחוק נקודות, כדאי שתדעו שבאופן עצמאי ללא עורך דין המטלה הזאת היא כמעט בלתי אפשרית. מחיקת רישום נקודות במשרד הרישוי דורשת הבנה בירוקרטית של החוק ופעולות נוספות שצריך להכיר אותן לעומק. רוצים לפתוח דף חדש ולמחוק את הנקודות? במאמר זה נסביר לכם כיצד תוכלו לעשות זאת בצורה המיטבית. 

 

למה לי להתייעץ עם עורך דין ולא לשלם את הקנס?

עורך דין מנוסה יכול לבצע מחיקת נקודות של דוחות מהירות או עבירות תנועה אחרות ובכך למזער את העונש ואף להעלים אותו. כולנו מידי פעם מגיעים למצב בו שוטר עוצר אותנו בצד ולא יודעים מה עשינו. הפחד מהעתיד, הקנסות, הדו"חות וההתייחסות הממשלתית לעבריינים בוערת בנו. אך, שיחת טלפון לעורך דין לתעבורה ופגישת ייעוץ איתו יכולה לפתור את הנושא, קבלת טיפים מעולים מעו"ד בקיא היא לא דבר מובן מאליו והרבה מהאנשים פשוט מקבלים על עצמם את העונש במקום לערער עליו.

 

מדוע לערער על נקודות?

הצטברות נקודות ברישיון הנהיגה עלול בשלב מסוים לפסול לכם את הרישיון. מחיקת נקודות היא חשובה מבחינת העתיד, למקרה שתוכלו להיקלע למצב בו תהיו חסרי רישיון לתקופה ארוכה. ברגע מחיקת הנקודות עם עורך דין לתעבורה, תוכלו להיות בטוחים כי שלילית הרישיון ופסילתו הם לא אופציה הנראית באופק. ביצוע המהלך באופן עצמאי עלולה רק להזיק במידה ואינכם יודעים מה הפעולות שצריך לבצע.

 

האם עליי לעשות את זה במהרה?

זמן הערעור מרגע הדוח או הקנס הוא חשוב. מחיקת רישום הנקודות במשרד הרישוי חייב להתבצע במהלך 90 הימים מיום קבלת הדו"ח. יש לעקוב אחרי הזימון שישלח מטעם משטרת ישראל לבית המשפט, הזימון נשלח בדואר רשום. מאחר ומדובר בעבירה שערעור עלייה משמעותה הזמנה לדין, הנקודות ממשרד הרישוי יכנסו לתוקפן רק אם וכאשר יורשע הנהג על ידי בית המשפט בעבירה. במידה והנהג יצא זכאי, הנקודות יבוטלו.

 

כיצד עובדת שיטת הנקודות?

לכל עבירת תנועה יש נקודות העלולות לפגוע ברישיון הנהיגה, הנה כמה מהעבירות הבסיסיות:

  • נסיעה על המדרכה – 2 נקודות
  • חצייה ברמזור אדום – 10 נקודות
  • עקיפה מימין – 4 נקודות
  • הפרעה לתנועה – 4 נקודות
  • נסיעה ללא חגורת בטיחות – 6 נקודות
  • דיבור בטלפון בזמן נהיגה – 8 נקודות
  • נהיגה במהירות מופרזת – 10 נקודות

 

אחרי כמה נקודות ייגזר עונש?

נהג שצבר לחובתו נקודות יידרש לבצע קורסים שונים לצורך חידוש הרישיון. נהג שצבר 12 נקודות יוזמן לקורס נהיגה מונעת. נהג שצבר 24 נקודות יוזמן לקורס נהיגה נכונה. בנוסף לקורסים, משרד הרישוי מטיל פסילה מנהלית כשהנהג צובר 36 נקודות ויהיה חייב לבצע מבחן עיוני ומבחן מעשי.

 

בשורה התחתונה,

בכל שאלה או בעיה בנושא עבירות תעבורה יש לפנות לעורך דין לתעבורה.

דיווח תנועה

אולי תאהבו גם את