חיפוש
חיפוש

מה זה מיחזור משכנתא?

ההלוואה שנחשבת לבעלת החשיבות הגדולה ביותר בחיים, היא זו שלוקחים על מנת לרכוש בית – המשכנתא. על מנת לקבל אישור למשכנתא, יש לעמוד בתנאים שונים בהתאם לדרישות הבנק וכן לקחת בחשבון כי תשלומי ההחזר ילוו אתכם להרבה מאוד שנים קדימה. מיחזור משכנתא הינו חשיבה מחדש על תנאי המשכנתא הראשוניים עליהם חתמתם, וביצוע שינויים בהלוואה על מנת להתאימה למאפייני החיים האחרים והחדשים.

למי מיועד מיחזור משכנתא?

תהליך החתימה על משכנתא נחשב למורכב במיוחד, כאשר הפריסה ארוכת השנים לתשלומים נועדה, מן הסתם, על מנת לאפשר לאנשים להצליח לשלב את ההחזר של ההלוואה עם החיים. התקופה בחיים שבה רוב האנשים חותמים על משכנתא, היא בדרך כלל תחילת החיים הבוגרים ושלב הקמת המשפחה, שנחשבים למסובכים יותר מכל שלב אחר בחיים בהיבט הפיננסי.

לאחר מספר שנים, בהם המשפחה בנתה את עצמה, ובהנחה שחותמי המשכנתא התקדמו בקריירה שלהם וההכנסות החודשיות גדלו – ייתכן מאוד שתנאי ההלוואה הראשוניים כבר אינם מיטיבים עמם יותר.

מה זה מיחזור משכנתא

מתי מומלץ לעשות את השינוי?

כדאי לשקול מיחזור משכנתא כאשר מגיעים ל"מקום בטוח" יותר מבחינה כלכלית, וכשלא מדובר בשינויים מינוריים לטובה אלא בשדרוג ממשי. זה יכול לקרות, כאמור, כאשר המשכורות החודשיות עולות באופן קבוע, או כאשר מתקבלת ירושה בסכום גבוה למשל – הכוונה היא למשהו שמשנה את הכללים הפיננסיים של המשפחה, שיכולה כעת לעמוד באחד מהשניים:

או תשלום חודשי גבוה יותר של משכנתא, אשר יקצר במספר שנים את תקופת ההחזר, או החזר "בפעם אחת" של חלק ניכר מהסכום שנלקח בהלוואה, אשר יאפשר חלוקה נוחה יותר של תשלומים והפיכת סכום ההחזר החודשי לנמוך בהרבה ממה שהיה קודם.

מה חשוב לזכור בנוגע למשכנתא?

כיוון שלרוב מדובר בהלוואה של סכומים גבוהים, שבמקרים מסוימים מגיעים גם למאות אלפי שקלים, אתם צריכים לדעת שמיחזור משכנתא מהווה החלטה חשובה המשפיעה על חייה של המשפחה, ויש לה השלכה ישירה על התנהלותה הכלכלית השוטפת. ייעוץ מקצועי בנוגע לעריכת השינוי בהלוואה מיועץ משכנתאות מומחה, יסייע לקבלת ההחלטות הנכונות, בזמן הנכון, על מנת להבין כיצד לבצע את מיחזור המשכנתא בצורה שתיטיב עם הלווים עד כמה שניתן.

מידע נוסף אודות מיחזורי משכנתא ניתן לקבל באתר שקוף – ייעוץ משכנתא בלב שקט.

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה