מה ההבדל בין הר הביטוח להר הכסף?

לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו משלמים וחוסכים כספים בקרנות פנסיה והשתלמות שונות, משלמים על פוליסות ביטוח מסוימות – ולאחר תקופת זמן מסוימת שוכחים שאנחנו עושים את זה. עם זאת, הכסף עדיין שם, נצבר, ויכול להגיע לסכומים משמעותיים מאוד.

כאשר אנשים לא יודעים על סכומי הכסף אלו – הם מפספסים פוטנציאל עצום, שלעיתים יכול לשנות את אורח החיים ולהיטיב את המצב הכלכלי שנמצאים בו. הדבר מקבל משנה חשיבות בתקופת הקורונה – שהקשתה על כולנו כלכלית.

על מנת לפתור את הבעיה הזו, הקים משרד האוצר שני כלים משמעותיים, שלצערנו, הקהל הרחב עדיין לא משתמש בהם מספיק – הר הכסף והר הביטוח, כלים שונים שמטרתם זהה – למצוא אפיקים שבהם הושקעו כספים ולחשוף בפני המשתמש את המידע הזה, וכך לצמצם את התופעה של כספים אבודים.

למרות שמטרת הכלים דומה, האופן שבו משתמשים בכל אחד מהם הוא אחר – וזוהי המטרה של מאמר קצר זה. היכרות נכונה של הכלים יכולה להוביל לחסכון כלכלי גדול ומבורך.

 

הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר שהשיק משרד האוצר שתפקידו למצוא את פוליסות הביטוח השונות שיש לנו. באמצעות סקירה זו של הביטוחים – ניתן לפעול על מנת לזהות מצב של ביטוח כפול – שני ביטוחים שמשלמים עליהם שמכסים את אותה הסוגייה (ולכן אין צורך לשלם על שניהם) ומצב של ביטוח חסר.

עבודה נכונה עם המידע שמופיע בהר הכסף יכולה להוביל לחסכון משמעותי, בייחוד בסוגייה של הביטוח הכפול – שהיא מאוד רווחת בתקופה שבה רובנו לא קוראים לעומק את פוליסת הביטוח ולא יודעים עד הסוף מה היא מכילה.

עם זאת, לעיתים על מנת להבין את המידע הרב שנמצא באתר הר הביטוח יש צורך בייעוץ של סוכן ביטוח מומחה על מנת לאתר את הפגמים שמוצגים באתר ולפעול על מנת לפתור את הבעיה באמצעות שינוי הפוליסה. למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר https://bituach-har.org.il

 

הר הכסף

הר הכסף גם הוא אתר שפתח משרד האוצר על מנת להנגיש לאזרחים את כל אפיקי החיסכון שמצויים ברשותנו – קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קרנות חסכון וקופות גמל כאלו ואחרות. לעיתים מדובר על סכומי כסף קטנים (אך רבים – למשל מעבודות שהיו לנו בתור צעירים) אך הם יכולים להסתכם בסכומי עתק.

המידע שנמצא בהר הכסף נגיש ופשוט יותר להבנה – שכן באמצעות בירור פשוט עם החברות שבהן נמצא הכסף ניתן לאחד את הכספים (עם זאת – חשוב להכיר את הסדר המיסוי של משיכת כספים מקרנות).

 

ההבדל בין השניים

ההבדל העיקרי בין השניים הוא נגישות המידע והיכולת לפעול באמצעותו. בעוד שבאתר הר הכסף ניתן לפעול בפשטות על מנת לקבל ולאחד את הכסף, בהר הביטוח לרוב צריך ייעוץ מקצועי על מנת להבין כיצד מטפלים בבעיות הכיסוי השונות.

אולי תאהבו גם את