הר הביטוח

מהפכת הר הביטוח מתחילה

המהפכה מתחילה

בדרך כלל יש לאדם מספר פוליסות ביטוח במספר חברות שונות. ישנם סוגים רבים של פוליסות ביטוח וביניהם ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח כללי וביטוח דירה. פוליסות ביטוח נאספות במהלך החיים ובדרך כלל אינן נרכשות באותה חברה ובאותה תקופת זמן. בגלל שישנן חברות ביטוח רבות, המציעות מבצעים שונים ומזמינים, יכול לקרות מצב בו לאדם יש כפל ביטוחי. כפל ביטוחי הוא מצב בו יש לאדם יותר מביטוח אחד על תחום מסוים, למשל אדם שמשלם על שתי פוליסות בריאות בשתי חברות שונות. בדרך כלל אם יש לאדם כפל ביטוחי, הוא אינו יודע על כך ובגלל זה הוא ממשיך לשלם על כמה ביטוחים שמבטחים את אותו הדבר.

בצעדי ענק!

יש הערכות לפיהן, עשרות אלפים של לקוחות משלמים כפל ביטוחי על ביטוחי חיים או דירה מכיוון שאין להם מודעות שהם צריכים לבטל את הביטוח שרכשו עבור משכנתא שכבר נפרעה . בדרך כלל כשאדם רוצה לקבל ביטוח הוא צריך לעבור בין החברות השונות, להתקשר ולברר ואין לו מקום מסוים בו הוא יכול להשוות בין המחירים, לכן המחירים גבוהים . בין חברות הביטוח לא הייתה קיימת תחרות גדולה מכיוון שלא הייתה יכולת להשוות בין המחירים וכך יכלו החברות לייקר את המחירים ועדיין למצוא לקוחות רבים חדשים.

כאן ועכשיו!

במהלך החיים קונים רוב האנשים ביטוחים רבים. חלק מהביטוחים נשכחים וכך יוצא מצב שאדם משלם על ביטוחים שלא בטוח עדיין נצרכים אצלו, במקביל לביטוחים שאליהם הוא מודע. בשנת 2015 הציבור שילם שלושים וחמישה מיליארד שקלים על מוצרי ביטוח חיים, עשרה מיליארד שקלים על ביטוחי בריאות ושמונה עשר מיליארד שקלים על מוצרי ביטוח כללי. בשנת 2017 הוקם על ידי שר האוצר, משה כחלון ומשרד האוצר האתר "הר הביטוח". אתר זה," הר הביטוח", הוא אתר הפתוח לציבור הרחב. כל אדם שרוצה לבדוק האם בבעלותו ביטוחים שהוא לא מודע לכך שהוא משלם עליהם, יכול להיכנס לאתר, להקליד מספר פרטים מזהים ולקבל מידע על כל הביטוחים שרכש במהלך חייו. באתר ישנה אפשרות להשוות בין מחירי מוצרי הביטוח השונים.

Facebook
Twitter
LinkedIn

היכולת

היכולת להשוות מחירים של מוצרי ביטוח באתר, תיצור תחרות בין חברות הביטוח השונות ותדרבן את חברות הביטוח להוזיל את מחיריהן ביחס לחברות אחרות. בנוסף, יוכל המשתמש באתר לקבל מידע שהוא לא יודע על כל הפוליסות שברשותו, כמו מועד פירעונם.

האתר

בעזרת האתר, יוכלו המשתמשים לגלות האם ברשותם כפל ביטוחי בתחום כלשהו, למשל האם יש להם שתי ביטוחי חיים שעליהם הם משלמים ואם יגלו שהם משלמים כסף על דבר שאינו נצרך להם יוכלו ליצור קשר עם חברת הביטוח ולבטל את הפוליסה המיותרת.

המספרים

האתר כולל כשלושים מיליון מוצרי ביטוח שהציבור רכש בתחומים השונים, למשל בתחומי הרכב, הדירה, החיים והבריאות.