חיפוש
חיפוש

החזרי מס – מבוא לנקודות מס

מה אתם יודעים על נקודות מס? תנו לנו להניח, עם כל הצניעות שבדבר, שלא הרבה. לאחר קריאת מאמר זה אנו מבטיחים שלא רק שתדעו במה מדובר, אלא אפילו תוכלו להסביר לאחרים, לא מאמינים? תנו לנו צ'אנס. המושג עולה כאשר מדברים על החזרי מס, שהם למעשה אותו סכום כסף שיש לקזז מסך ההכנסה אותו אתם חייבים, זאת בעקבות גבייה עודפת של מס הכנסה. כן, יש דבר כזה.

בעוד החזרי מס בגובה של מיליארדי שקלים שוכבים להם, רבים כלל אינם מודעים לעובדה כי בתור שכירים הינם למעשה זכאים לקבל את ההחזר. סיבה נוספת לכך הינה ה-"פחד" מהתעסקות עם רשות המיסים לצד הבירוקרטיה הכרוכה בכך. אולי תופתעו לדעת, אך מדובר בהליך פשוט למדי. כל שעליכם לעשות הוא למלא את הטפסים הרלוונטיים למצבכם (כלומר בהתאם לעבודתכם), לצרף את האישורים הנדרשים ולהגישם לרשות המיסים. לאחר בחינת בקשתכם, ובאם תימצאו כזכאים לקבל החזר, בתוך זמן קצר תקבלו את הכסף לחשבונכם (ובאותו עניין – לא לשכוח לצרף לבקשה פרטי חשבון בנק מעודכנים).

נקודות מס – מתחילים

נקודת מס היא מושג אשר באמצעות ניתן לכמת את הסכום אותו יש לקזז מסך מס ההכנסה שאתם נדרשים לשלם, ובמילים פשוטות – תיאלצו לשלם פחות מס. ובמילים יותר פשוטות – כל נקודת זכות שווה כסף (נכון לכתיבת שורות אלו, חודש יולי 2018, ערכה של נקודת מס אחת הוא 216 ₪). כל אזרחי ישראלי, מעצם היותו אזרח במדינה, זכאי ל-2.5 נקודות מס. בנוסף לכך, נקודות זכות נוספות ניתנות בסיטואציות שונות, כדוגמת עולים חדשים, חיילים משוחררים, שכירים המועסקים ביותר מעבודה אחת ואחרים. לדוגמא, אדם הזכאי לשלוש נקודות מס, יהיה זכאי להחזר מס שנתי בגובה של 7,776 ₪ (ערכה השנתי של נקודת מס X מספר נקודות המס להן האדם זכאי).

מבוא נקודות מס

האם גם לי מגיעים החזרי מס?

נשמע מעניין? הגיע הזמן לבדוק האם גם לכם מגיעים החזרים, והאמת? זה יותר פשוט ממה שחשבתם. אם כך, יש לכם שתי דרכים לעשות זאת; הגשת הבקשה באופן עצמאי, או באמצעות שכירות שירותיו של יועץ מס מומחה. לכל אחת מן הדרכים היתרונות והחסרונות שלה.

  • הגשה עצמאית: במידה ותבחרו להגיש בקשה לקבל החזרי מס תאלצו להיפרד ממספר שעות (פחות ממה שאתם חושבים, אמנם). עליכם לאתר את הטפסים הנדרשים להגשה, על פי הסטטוס בו אתם נמצאים. בנוסף על כך, יש להמציא מגוון מסמכים נדרשים. היתרון בדרך זו הוא החיסכון הכספי הכרוך בהגשה, לעומת העלות הנלוות לשכירת שירותיו של יועץ מס.
  • הגשה באמצעות יועץ מס: במידה ומצויה הפרוטה בכיסכם, כמובן שהדרך המועדפת לבירור זכאותכם להחזרי מס, היא על ידי שכירת שירותיו של יועץ מס מומחה. מומחה הבקיא בפרוצדורה ינחה אתכם באשר לטפסים שאתם נדרשים למלא, בנוסף למסמכים שעליכם להמציא. בנוסף לכך, וזהו יתרון מובהק, על מנת להעריך את מידת זכאותכם, יועץ המס יזין את הנתונים האישיים למערכת הדומה לזו הנמצאת בצדה של רשות המס. "החיסרון" בדרך זו הוא כמובן העלות שבשכירת שירותיו של המומחה. לרב, תידרשו לשלם רק ובמידה ותביעתכם לקבל החזר מס תתקבל ברשות המיסים. במקרה שכזה, שכרו של המומחה לרב יהיה אחוז מסוים מן הסכום המאושר.

הרימו את כספכם מהרצפה, לא פחות מכך. מדובר על הליך מורכב במידה פחותה ממה שאתם חושבים. בין אם תבחרו בדרך הגשה עצמאית או באמצעות שכירת שירותיו של יועץ מס, תהליך הבדיקה ברשות המיסים אורך מספר חודשים, ועל כן מומלץ להתחיל את ההליך מוקדם ככל הניתן על מנת ליהנות מן החזרי המס, באם מגיעים לכם.

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה