האם ניתן להקפיא את תשלומי המשכנתא ?

משכנתא הינה הלוואה הנפוצה ביותר בארץ, אפשר להגיד בעולם ככלל.

משכנתא אם כך מהווה את אחת ההלוואות הגדולות ביותר של רוב האזרחים כיום.

בהלוואת משכנתא, מתחייב האדם המלווה להיות מסוגל להחזיר את הכסף שלקח הכולל ריבית מסוימת.

כאשר המלווה לא מסוגל מסיבות מסוימות בחודשים מסוימים להחזיר את תשלומי המשכנתא החודשיים שלו, ישנה אפשרות לקבל הקפאת משכנתא.

לקבלת עוד מידע בנושא הקפאת משכנתאות, הוסיפו לקרוא.

 

התשלומים החודשיים

את ההחזרים על המשכנתא, מחוייב הלווה להחזיר מידי חודש, עד תום תשלומי המשכנתא. כל עוד, אין האדם מסיים את תשלומי המשכנתא עד תומה, משועבד הנכס לבנק. תשלומי משכנתא חודשיים עלולים להיות תובעניים מאוד, ובנוסף, עד כמה שאתם עורכים תכנון משכנתא איכותי ויעיל אין לדעת מה יתרחש כלכלית בחשבון שלכם במהלך השנים. כמו כן, ישנם משכנתאות משולבות אשר מקשות ומעלות את הריבית ועלולות לגרום לשינויים בלתי צפויים שגם הם יוצרים לחץ על הלווה. עוד דבר חשוב שיש לשים לב אליו, הוא רמת החיים המבוקשת של הלווה. אם סביב תקופת חיים מסוימת שם נלקחה המשכנתא ביקש הלווה רמת חיים מסוימת, יתכן שעם הזמן היא תעלה או תרד וכך נוצר לחץ גם כן על התשלומים החודשיים.

 

הקפאת המשכנתא

כפי שתואר – הקפאת המשכנתא תעזור מאוד ללווה במקרים בהם הוא נקלע ללחץ כלכלי מסוים. אחת נקודות התורפה של משכנתא, היא שהיא נפרשת לאורך שנים רבות מאוד ומכאן עולה הקושי לנבא באופן מדויק לחלוטין את היכולת של הלווה לשלם. ישנם מספר השלכות להקפאת משכנתא, אותן יש להכיר ולשקול ניהול סיכוניים מה עדיף – להקפיא את המשכנתא, או לשמר את התשלומים הקיימים ולמצוא פתרון בקיצוץ הוצאות אחרות במידה וניתן.

 

השלכות שיש להכיר להקפאת המשכנת

כאשר אנחנו עובדים אל מול הבנק חשוב לזכור שלכל דבר מתלווה ריבית. כאשר מדובר על הקפאת משכנתאות גם הריבית תצוץ בתשלומי הריבית שנדחו ובכך עלול להיצוור מעגל שלא נגמר שסובב סביב חובות שקשה ללווה לשלם. בתום תקופת הקפאת המשכנתא, יהיה מחויב הלווה להחזיר את כל סכום תשלומי המשכנתא אשר הוקפאו עם תשלום ריבית עליהן. לכן, הקפאת משכנתא היא אומנם נשמעת אופציה אקטרקטיבית מאוד אך היא עלול ליצור נזק על נזק. לכן, לפני שלוקחים משכנתא וחושבים על הקפאתה מומלץ להכיר את כל ההשלכות המגיעות כתוצאה מכך.

 

מה מומלץ לעשות ?

הדבר המומלץ ביותר שלכם לעשות, הוא לקחת יועץ משכנתאות מנוסה. גם בתהליך רכישת המשכנתא וגם לאורך תקופת התשלומים במידה ואתם נקלעים לקשיים מסוימים מול הבנק – קחו לכם יועץ שיעזור לכם. יועצי משכנתאות מכירים טובים כיצד הבנקים עובדים ויפעלו למען האינטרסים שלכם אל מול הבנק מולו אתם עובדים. יועץ משכנתא יעזור לכם בניהול התשלומים שעליכם לשלם לבנק וייצג אתכם נכונה.

 

שטרות ובית

אולי תאהבו גם את