כמה תעלה רכישת דירה בשנים הקרובות?

מעקב אחר המחירים של נכסי נדל"ן מתאר עלייה תלולה שאת הסוף שלה אי אפשר לראות גם בעתיד הנראה לעין. עם זאת, חשוב להתייעץ עם עורך דין בשלבים השונים של רכישת נכסים כדי להפוך את ההשקעה למשתלמת יותר מחירי הנדל"ן בישראל נמצאים בשיא של כל הזמנים.

עם זאת, עדיין קשה לדעת בצורה ודאית וחד משמעית כמה תעלה רכישת דירה בשנים הקרובות. לכן, הכלי היחיד שעומד לרשותנו הוא ניסיון ללמוד גם מתוך ניסיון העבר בישראל בלבד – אך גם להסתכל על מה שקורה במדינות נוספות ברחבי העולם ובהן ארצות הברית, מדינות אירופה ועוד.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

הבעיה מתחילה בזה שעבורנו כאנשים מן השורה לא תמיד יש את המידע הזמין למעקב אחר מחירי הדירות. כאן בדיוק נכנס לתמונה התפקיד של עו"ד מקרקעין – יוני לוי, שהוא איש מקצוע לכל דבר ועניין. בין היתר, איש מקצוע שמתמחה בנדל"ן בכלל ובדיני מקרקעין בפרט מכיר טוב את התחום כי הוא עוסק בו למחייתו. בזכות הידע של עורך דין כזה, נוכל לקבל החלטה מבוססת ומושכלת יותר בשאלה מתי ואיזה נכסי נדל"ן לקנות.

 

מה משפיע על המחירים של נדל"ן?

מבחינה אובייקטיבית קרה, ניתן לנסות לשער כמה תעלה רכישת דירה בשנים הקרובות לפי מונחים במשוואה של ביקוש והיצע. כמו בכל תחום אחר, גם בענף הנדל"ן יש לפערים בין הביקוש וההיצע את ההשפעה הכי גדולה על המחירים. כל עוד הביקוש יישאר קבוע וההיצע יהיה קשיח או מוגבל, המחירים ימשיכו לעלות. אז כדי לדעת כמה תעלה רכישת דירה בשנים הקרובות, צריך להסתכל על מספר התחלות הבנייה.

 

מה קורה בשוק ההון?

עוד היבט שצריך להתייחס אליו אם רוצים לדעת כמה תעלה רכישת דירה בשנים הקרובות היא סביבת הריבית ושוק ההון. כאשר הריבית בשוק נמוכה, משקיעים מעדיפים לשים את הכסף על נכסי נדל"ן ולהפיק מהם תשואה סולידית אך יציבה. אבל אם בבנק ישראל יחליטו להעלות את הריבית, זה צפוי להשפיע על האטרקטיביות של המשכנתאות. במקביל, זה גם יגרום להסטת כספי משקיעים אל שוק ההון, יגדיל את היצע הדירות הפנויות ואולי יוריד את המחירים.

 

האם נדרשת התערבות מלאכותית?

השאלה החשובה היא האם יש מקום לדרוש התערבות מלאכותית מהממשלה לגבי הורדת מחירי הדירות. מצד אחד, המחירים גבוהים. מצד שני, בעלי הדירות יכולים ליהנות מתשואה גבוהה. בנוסף, יש את השוק הפרטי שצריך לעשות את העבודה שלו.

 

כך תדעו כיצד לפעול

לסיכום, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לקבל החלטה מושכלת בשאלה האם ומתי לקנות דירות. אפשר וצריך להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו, אבל לא פחות חשוב להכין לבד את שיעורי הבית כדי לקבל החלטה מותאמת אישית.

נדל'ן

אולי תאהבו גם את