כך תבחרו רואה חשבון מומלץ

לא כל אדם יכול לעסוק בראיית חשבון, אלא אם למד את המקצוע וצבר בתחום ניסיון.  על אחת כמה וכמה כשמדובר ברואה חשבון העובד עם חברות גדולות ועסקים מסוגים שונים. המאמר יסביר איך בוחרים רואה חשבון מומלץ ומה הכישורים שהוא צריך.

 

מה מאפיין רואה חשבון איכותי?

ראשית, רואה חשבון איכותי הוא אדם שמצד אחד מוסמך לעסוק בראיית חשבון ומצד שני עושה זאת במיומנות ובמקצועיות. שנית, מדובר על איש אקדמיה בתחום הכלכלה שיכול לעבוד עם עסקים מגוונים גדולים וקטנים. שלישית, הוא צריך לספק ללקוחות שלו שירות מהיר ומדויק מאחר ועליו להגיש דו"חות כספיים בזמן ולהתמודד עם גופים פיננסיים ורשויות המס.

ההחלטות שלו צריכות להיות אחראיות ושקולות על מנת שהעסק יצליח ולא יהיו לו פערים כספיים. למשל, רו"ח יניב נשר הוא בעל כישורים והמלצות לכל סוגי העסקים.

 

תפקידיו של רואה החשבון

כאמור, האחריות של רואה החשבון מתחילה כבר בכתיבת והגשת הדו"חות הכספיים על מנת שהמצב הפיננסי של העסק יהיה ברור ובשקיפות מלאה. כלומר, הוא בודק את הנתונים, מגיש דו"חות למס הכנסה ולמע"מ וכך בעצם שומר על עסק תקין ללא חובות וללא חריגות.

בביקורת של מס הכנסה העסק יכול להיות בטוח שלא ימצאו אצלו העלמות מס בטעות או חובות שלא שולמו לרשויות המס כיוון שהכול מוגש בזמן ובצורה מדויקת ומעודכנת על פי החוק. כך גם כשמדובר על הביטוח הלאומי. מעבר לכך, הוא מעניק ייעוץ פיננסי לעסק כדי לקבל החלטות משמעותיות וגורליות.

 

רואה חשבון מומלץ

כאשר רוצים למצוא רואה חשבון טוב צריך לבדוק קודם כל שיש לו אתר אינטרנט פעיל המעניק מידע מקצועי ללקוחות. בנוסף, באתר צריכים להיות כתובים סוגי השירותים שהוא מעניק, ההשכלה והניסיון שלו ודרכי יצירת קשר. יתרה מכך, באתר צריכות להופיע חוות דעת והמלצות של לקוחות. ישנם עסקים שבוחרים את רואי החשבון שלהם על פי המלצות של קולגות ורק אז נכנסים לאתרים שלהם ומקבלים אינפורמציה נוספת.

 

אל תתפשרו על המקצועיות

אם אתם חברה גדולה לא תוכלו להסתפק ברואה חשבון המגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה ומייצג אתכם בביטוח הלאומי. תצטרכו לבחור ברואה חשבון המתמחה בנושאים מקיפים יותר כמו ייעוץ פיננסי, ביקורת על החשבונות, גיוס מימון לעסק, ניתוחים כספיים, ניהול תזרים, תקציב וכד'. ככל שההתמחויות של רואה החשבון מגוונות יותר, כך העסק שלכם יתייעל יותר מבחינה פיננסית.

 

קשרים ברשויות המס ועדכונים

מומלץ לבחור ברואה חשבון שיש לו קשרים ברשויות המס על מנת שהוא יוכל לקבל מידע ושירות מהיר ומעודכן. גם העדכון של הלקוחות באופן שוטף הוא משהו שיש לקחת בחשבון כשבוחרים רואה חשבון כדי שהעסק יחסוך כסף על טעויות. לסיכום, בחרו ברואה חשבון אמין, המעניק שירות איכות ואינו גובה שכר טרחה מוגזם.

לבחור רואה חשבון

אולי תאהבו גם את