מסעדה או על האש בבית? טיפים פיננסים למשפחה ממוצעת

משפחות עם ילדים שוקלות פעמים רבות האם כדאי להן מבחינה כלכלית לסעוד במסעדות או לאכול בבית. כאשר מדובר על ארוחה על האש ניתן להשיג את החוויה הקולינרית גם בבית מבלי צורך לפזר כסף על מסעדות. קבלו טיפים פיננסים למשפחה ממוצעת.

 

להתפנק במסעדה או לאכול בבית?

מדובר על שאלה מורכבת שמשפחות ממוצעות רבות שואלות את עצמן במיוחד שתקציב הבילויים שלהן מצומצם. כשמדובר על משפחות שאוהבות לאכול על האש ההתלבטות קלה יותר מכיוון שאיכות הארוחה משתווה ולעיתים אף עולה על מסעדות שונות. כל אדם שאוהב לעמוד ולהכין על האש בשר, דגים וירקות צלויים לא ימצמץ לגבי השאלה ויחליט בלי שום קשר לתקציב שלו, לאכול בבית.

בין אם הוא נוהג לצלות בשר על גריל גז ובין אם על גריל פחמים, הוא אחראי על מידת הצלייה של הבשר, על הטעם והאיכות שלו. הוא סומך רק על עצמו מבחירת הבשר ועד לצלייתו. התיבול הוא התיבול אליו הוא רגיל, החברה שאיתה הוא אוכל היא האהובה עליו, הוא מקבל את הפרטיות במסגרת הבית ונהנה מהחוויה. ביחד עם זאת, חשוב גם מדי פעם להתפנק במסעדה כמו באירועי יום הולדת, מסיבות גיוס וכד'.

 

כיצד חוסכים כסף על מסעדות?

כדי לא להרבות בהוצאות כלכליות על מסעדות מומלץ לרכוש מנגל איכותי מחברה אמינה כדי להפיק ארוחות על האש כאירוח או לארוחה המשפחתית. מדובר על הוצאה חד פעמית שמשתלמת להמשך. לכן הדבר הראשון הוא בחירת הגריל הרצוי. למשל, גריל גז ישאיר פחות ריח ועשן והוא זול יותר לשימוש מכיריים חשמליים או תנורים. לחילופין, גריל פחמים אומנם ימלא את החצר או המרפסת בעשן, אך תוכלו להשיג את הטעם המוכר של העשן הנספג בבשר והשומן המטפטף.

ביחד עם זאת תצטרכו לרכוש בכל ארוחה שק פחמים שגם הוא לא מאוד יקר, אך לעומת שימוש בגז ייתכן שזוהי הוצאה גדולה יותר לטווח הרחוק. למידע נוסף הקליקו על https://www.bbq.co.il. שנית, בחירת הבשר ומקום קנייתו תשפיע על ההוצאות שלכם. ישנם בשרים כמו המבורגרים, נקניקיות ועוף שהם יחסית זולים ונתחים כמו סינטה, אנטריקוט, פילה, אסאדו או נתח קצבים שהם יקרים יותר. לפיכך, חשוב לבחור באטליז המציע מבצעים משתלמים, כך שאם קונים כמות גדולה תוכלו להקפיא חלק מהבשר ולהשתמש בו בהזדמנויות אחרות.

 

כמות הבשר הרצויה

כאשר מדובר במשפחה גדולה או באירוח של חברים חשוב לרכוש את כמות הבשר המדויקת שאותה אתם רוצים לצלות על מנת לא לרכוש בשר מיותר שאחר כך ייזרק. תכננו את התפריט בהתאם לכמות האנשים, לבשר האהוב עליהם ולהרכב שלהם. למשל, ילדים שאוכלים רק המבורגרים ונקניקיות לא יילקחו בחשבון בקניית בשר כמו אסאדו או אנטריקוט.

בני משפחה או אורחים צמחוניים וטבעוניים יוותרו על הבשר ועבורם תצטרכו לבחור ירקות טריים או דגים. לאנשים שאוכלים בשר תכננו להגיש בין 300-400 גרם סטייק לאדם ולמי שנוהג לאכול הרבה בשר, כחצי קילו לאדם מספיק בהחלט.

אולי תאהבו גם את