איך מגישים בקשה לפטור ממס הכנסה ממחלת לב

מחלות הלב נמנות בין המחלות הגורמות למוות ואף מהוות את גורם המוות השני בשכיחותו בישראל (לאחר מחלת הסרטן).

לרוב, מחלת הלב מפריעה לתפקוד נורמטיבי ושגרתי בחיי היום יום והסובלים ממנה זכאים במקרים רבים לזכויות שונות – סוציאליות, רפואיות וכלכליות. בין

זכויות אלו נמצאת הזכות לפטור ממס

 

מחלות לב

הלב שלנו הוא שריר העובד כמו משאבה, ובאמצעות כיווץ וריפוי הוא מזרים את הדם אל כל חלקי הגוף. כשיש לך תפקיד כל כך חשוב בתפקודן הכללי של כל מערכות הגוף, קל להבין כיצד מחלה בלב היא גורם התמותה השני בשכיחותו בישראל.

הלב שלנו אמנם בגודלו של אגרוף, אך על אף גודלו היחסית קטן, בהשוואה לשאר איברי הגוף, ישנם סוגי מחלות לב רבים, שהנפוצים שבהם הם: אי ספיקת לב, תעוקת חזה, התקף לב ודום לב. אדם הסובל מאחת המחלות הללו עלול לסבול מאתגרים רבים בתפקודו היום יומי ואף מהוצאות כלכליות רבות עבור שירותים רפואיים. בכדי להקל את ההתמודדות עבור חולים אלו, הם זכאים במקרים רבים לזכויות שונות כגון זכויות סוציאליות, רפואיות וכלכליות.

 

זכויות, שירותים והטבות

כאשר אנו ניגשים לבדוק את הזכויות, שירותים והטבות המגיעות לנו כתוצאה ממחלת הלב, עלינו להפריד בין שני מקרים- מחלת לב כתוצאה מתאונת עבודה ומחלת לב מחוץ למקום העבודה, כאשר לכל אירוע בהתאם, פיצויים ודרכי תביעה שונים.

לא כל מחלת לב נקבעת כנכות רפואית, אך חשוב לדעת כי חלק ניכר מההטבות הכספיות המגיעות לחולה לב, נגזרות מאחוזי הנכות שנקבעו לו. ככלל, מי שאחראי על הגדרת מצבו הרפואי של חולה הלב, לפחות בכל הקשור לזכויות והטבות, הוא הביטוח הלאומי, באמצעות הוועדה הרפואית.

חלק מההטבות הנפוצות להן זכאי חולה הלב, הן: תשלום מופחת של מיסים ואגרות שונות, כמו ארנונה, אגרת רישוי ועוד, הנחה בתחבורה ציבורית ואפילו השתתפות עד גובה מסוים בשכר דירה. בין ההטבות הכספיות המשמעותיות, נמצאת ההטבה של פטור ממס הכנסה.

 

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה

כפי שהזכרנו, מחלת הלב אינה מחלה פשוטה, והסובל ממנה עלול לסבול מירידה בתפקוד השוטף, העלול להשפיע על יכולתו להמשיך בעבודתו. בכדי לסייע לחולה הלב להתמודד עם מציאות מורכבת זו, מס הכנסה מעניק זכויות לחולה הלב, כאשר במקרה של 100% נכות רפואית, הזכות לפטור ממס היא אוטומטית ובמקרה של 90% נכות, יש להגיש בקשה לפטור ממס.

בכדי להגיש את הבקשה יש לבצע בדיקות רפואיות שונות, כמו מבחן מאמץ, אקו לב ועוד. לאחר תוצאות הבדיקות הרלוונטיות, יש להגיש לפקיד השומה במס הכנסה את טפסי הבקשה- טופס בקשה לוועדה רפואית- בה ייקבעו אחוזי הנכות, ויתור סודיות רפואית ובקשה לפטור על רקע נכות. בכדי לעבור בהצלחה את הוועדה, מומלץ לצרף את כלל המסמכים הרפואיים, הנוגעים למחלת הלב, הנמצאים ברשותכם.

 

חישוב פיננסי

אולי תאהבו גם את