איך לנהל את נכסי המשפחה בצורה נכונה

ניהול של נכסים משפחתיים עשוי להיות עניין מורכב עבור מי שאין להם ניסיון בנושא. בעקבות וויכוח משפחתי שרבים מאתנו שמעו עליו ברחבי התקשורת, יצאנו לבדוק איך אפשר לנהל את נכסי המשפחה בצורה נכונה שתאפשר לכל אחד מבני המשפחה לחיות בשלום עם השני. הישארו אתנו ותגלו איך לעשות את ההליך מבלי להסתבך כלל.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב תוך ליווי מטעם גורמים שמבינים דבר או שניים בניהול של נכסים משפחתיים. שכן, היה חשוב לנו לדעת שאנו מציעים לכם דרך שהיא אכן נכונה ונוסתה בעבר. לכן, פנינו אל גולשים ברחבי הרשת שמנהלים את הנכסים המשפחתיים שלהם ושאלנו אותם איך הם עושים זאת. לשמחתנו, קיבלנו מספר רב של פניות. כך שבסופו של דבר, פנינו אל הגורמים שנראו לנו המתאימים ביותר. זו ההזדמנות להודות למי שלקחו חלק בכתיבת המדריך. שכן, מדריך זה רואה אור בזכותם והוא צפוי להעלות את המודעות בתחום ולשנות את ההתנהלות של רבים.

 

איך לנהל את נכסי המשפחה בצורה נכונה? פרט חשוב מספר 1

הדבר ה – 1 שנאמר לנו לא פעם על ידי הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך נוגע לאופן הניהול הכלכלי. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מנהלים נכון את הנכסים שלכם, אתם צריכים שתהיה לכם טבלת הוצאות והכנסות מסודרת עבור כל עסק. ברגע שיש לכם טבלה שכזו, אתם יכולים לפתוח בתחתית הטבלה לשונית נוספת ובעצם, בקובץ אחד, להחזיק את כל ההוצאות של כל הנכסים.

 

איך לנהל את נכסי המשפחה בצורה נכונה? פרט חשוב מספר 2

הפרט ה – 2 שאתם צריכים לדעת זו העובדה שאחד מבני המשפחה צריך לקחת עליו את האחריות. שכן, אם יותר מאדם אחד יעסוק בניהול הנכס ובמילוי טבלת ההוצאות וההכנסות, הדבר עשוי להוביל לבלבול רב ולהתנהלות שגויה. אתם יכולים לבחור את האחראי תוך שימוש באחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • עריכת סקר אנונימי
  • הגרלה
  • הצבעה

 

איך לנהל את נכסי המשפחה בצורה נכונה? פרט חשוב מספר 3

כדי שתוכלו לנהל את נכסי המשפחה שלכם בצורה נכונה אתם צריכים לחלק ביניכם תחומי אחריות. בפרט הקודם ציינו בפניכם את החלוקה של תחום האחריות הכלכלית. אבל יש עוד תחומי אחריות נוספים מן הסתם. כך שאתם צריכים לשבת יחד כולם (או נציגים) ערב אחד ולהחליט על מה כל אחד אחראי. כמובן שתצטרכו גם לעקוב ולבדוק שכל אחד מבצע את עבודתו נאמנה. שכן, מספיק שאדם אחד אינו עושה את העבודה שלו והדבר עשוי להשפיע על שאר הגורמים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרך לנהל את נכסי המשפחה שלכם בצורה הנכונה. אנו מאחלים לכם שתנהלו את הנכסים בהתאם לנכתב לעיל ושתאפשרו לעצמכם ליהנות מהניהול על הדרך. שהיה בהצלחה.

EXCEL

אולי תאהבו גם את