רשלנות רפואית תסמונת אשרמן – מגיע לך לקבל פיצויים

אחת מהפעולות החשובות בעת תהליך הלידה או הגרידה או תהליך הוצאת השלייה באופן מלא ותקין. כאשר הוצאת השלייה אינה מבוצעת במלואה, הדבר עלול לגרום לאישה כאבים ודימומים ואף טיפולים נוספים, כמו במקרה של תסמונת אשרמן. בחלק ניכר ממקרים אלו מדובר ברשלנות רפואית, היכולה לזכות אתכם בפיצוי כספי.

 

חשיבות הוצאת השליה

השליה, היא חלק מהמעטפת הפנימית של חלל הרחם והיא מתפקדת למעשה כחבל החיים של העובר, כשהיא אחראית על אספקת הדם לעובר על תהליך תקין של העברת תזונה וחמצן דרך חבל הטבור. מיד עם תהליך הלידה או הגרידה, השליה יוצאת גם היא ובמקרים בהם היא אינה יוצאת באופן טבעי ומלא, יש צורך בהתערבות רפואית להוצאתה המלאה. במידה והשליה לא הוצאה במלואה ובאופן תקין, כך שחלקים ממנה נשארו בגופה של היולדת, הדבר עלול לגרום לכאבים ודימומים, היכולים להתפתח אף לזיהומים ומצבים רפואיים חריגים, ביניהם תסמונת אשרמן.

 

מהי תסמונת אשרמן?

שאריות שנשארו מהשליה בגופה של היולדת עלולות לעבור תהליך מסוים המביא להצטלקות והידבקויות בדפנות הרחם, באופן שפוגע ברירית הרחם וגורם לתופעות כמו אי יכולת ללדת (עקרות) בעקבות היווצרות חסימה בין פתחי החצוצרות לבין חלל הרחם, מקרים של מומים עובריים, פגיעה בתדירות הופעת הווסת ועוד. שמה של התסמונת ניתן לה על שמו של הרופא שגילה אותה – דוקטור יוסף גוסטב אשרמן.

 

רשלנות רפואית במקרים של תסמונת אשרמן

אחד היסודות העיקריים בקביעת מקרי רשלנות רפואית היא הוכחת יסוד הרשלנות, המתקיים במצבים בהם הרופאים, או מי מאנשי הצוות הרפואי, לא פעלו כנדרש וכמצופה מהם בהתאם לנורמות הרפואיות המקובלות באותה סיטואציה. כדי לקבוע שאכן התקיימה רשלנות רפואית נדרש להתייעץ עם עורך דין מקצועי המתמחה בתחום רשלנות רפואית בהריונות ולידות, כפי שתוכלו למצוא באתר https://www.df-law.co.il, אך יחד עם זאת, ישנם כמה מקרים בולטים בהם מתקיים חשד סביר כי מדובר ברשלנות רפואית שגרמה לתסמונת אשרמן:

  • אי מסירת מידע מלא – כאשר הגורמים הרפואיים לא מסרו את כלל המידע אודות הסיכונים ותופעות הלוואי היכולים להיגרם כתוצאה מפעולת הגרידה.
  • ביצוע רשלני – כאשר פעולה הגרידה או הוצאת השלייה בוצעה באופן רשלני ובמקרים בהם ניתן להוכיח כי גורמים רפואיים אחרים היו נוקטים בהליכים רפואיים אחרים, שמרניים יותר או לחלופין מתקדמים יותר.
  • אי מתן טיפול תרופתי – במידה ולא ניתן למטופלת טיפול תרופתי או טיפול כירורגי כנדרש בכדי לאפשר את הוצאת השליה.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית תסמונת אשרמן

אמנם לא ניתן לתקן את טעויות העבר, במיוחד כשמדובר בנזקים בלתי הפיכים, אך ניתן לדרוש פיצוי כספי שיקל במעט את ההתמודדות עם המצב הרפואי אליו נקלעתם בעקבות הרשלנות הרפואית שחוויתם. הפיצויים בגין רשלנות רפואית תסמונת אשרמן יכולים להגיע לכדי מאות אלפי שקלים וכדי למקסם את הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי העוסק בתחום רשלנות רפואית הריונות ולידה.

חוֹק

אולי תאהבו גם את