עריכת תיאום מס באינטרנט – אינדיגו פיננסים מחוללים שינוי!

אין ספק שהעול הכלכלי המוטל על כתפי האזרחים בישראל הוא גבוה מאוד. עלויות המחייה בישראל הן גבוהות ביותר, ורבים נדרשים לעבוד קשה מאוד על מנת להכניס מספיק כדי לכלכל את עצמם. מצב מאוד לא נעים הוא כאשר רשות המסים, אשר מחויבת על פי החוק למסות כמעט כל הכנסה, ממסה את העובדים בשיעור גבוה יותר ממה שמתחייב. בפסקאות הקרובות נציג כיצד ניתן להימנע ממצבים אלו.

 

תיאום מס – מה זה?

במילים פשוטות, תיאום מס הוא עדכון של רשות המסים כי אדם עובד עבור יותר משני מעסיקים. כאשר אדם מועסק ביותר ממקום אחד, עליו לעדכן בכך את רשות המסים. נכון, אמנם אין חובה חוקית לעשות זאת, אך בידיו של העובד תמריץ גדול לעשות זאת.

 

למה צריך תיאום מס?

התמריץ המדובר נובע מסיבה אחת פשוטה – במידה ולא תעשו זאת, רשות המסים תיגבה מכם יותר כסף ממה שאתם באמת צריכים לשלם עבור ההכנסות שלכם. בקצרה, המס החל על הכנסותיו של אדם נקבע לפי מדרגות מס. כלומר, אדם שמרוויח כ-5,000 שקלים בחודש לא יחויב במס כמו אדם שמרוויח כ-50,000 שקלים בחודש. עם זאת, כאשר מערכות רשות המסים לא מעודכנות שאדם עובד עבור יותר משני מעסיקים, המערכת תיגבה מכם באופן אוטומטי שיעור מס גבוה יותר מהדרוש.

 

רשות המסים כמערכת ענק

רשות המסים היא מערכת ענקית. הרשות אינה ערנית לכל מקרה בו נגבה מס עודף מאדם. למעשה, המערכת כלל אינה יודעת כאשר היא פוגעת בזכויותיכם שלא לצורך, וזאת בדומה למרבית גופי המדינה הגדולים והמורכבים. לכן, האחריות לשמור על הזכויות במקרה הזה מוטלת על הפרט ולא על הרשות. המשמעות היא שאילו לא תפנו לבצע תיאומי מס ותתמהמהו יותר משבע שנים מתחילת גביית המס העודף, הרשות כלל לא תהיה חייבת להשיב לכם את הכספים שנגבו מכם בעודף.

 

תיאום מס אינטרנטי

כיום, בשונה מבעבר, כבר אין צורך להגיע לאחד מסניפי רשות המסים כדי לעדכן את הרשות כי אתם מבקשים לבצע תיאום מס ולהתאים את מדרגת המס לסך ההכנסות האמיתי שלכם. היום, אתר רשות המסים מציע אפשרות נוחה, קלה ופשוטה להגיש תיאומי מס. למעשה, הממשק באתר הוא כה נוח כך שלא תצטרכו יותר ממספר רגעים על מנת להבין מה עליכם לעשות ולסיים את התהליך.

בסיכומו של דבר, מובן כי אדם העובד קשה לפרנסתו ומועסק אצל יותר ממעסיק אחד אינו מעוניין שרשות המסים תיגבה ממנו מס ביתר. זהו מצב שאינו רצוי עבור אף אזרח. מכיוון שרשות המסים אינה מסוגלת להבחין מתי היא גובה מכם מס ביתר בגין עבודה עבור שני מעסיקים, עליכם לעדכן אותה באמצעות הגשת תיאום מס. תיאום המס מוגש באופן אינטרנטי, קל ופשוט ביותר. לכן, אל תתעכבו בהגשת התיאום ועשו זאת עוד היום.

תיאום מס באינטרנט

אולי תאהבו גם את