איך תהליך לקיחת משכנתא לבנייה עצמית מתבצע?

לקיחת משכנתא לבנייה עצמית – איך התהליך הזה מתבצע? ובכן, ממש כמו תהליך הבנייה העצמית כולו, גם תהליך לקיחת המשכנתא לבנייה עצמית הינו סבוך ותובעני: טיפול באינסוף ניירת, תכנון מדוקדק ובחירה קפדנית בין הצעות שונות. החדשות הטובות: תהליך לקיחת משכנתא שמתבצע נכון, מביא אותנו למשכנתא המשתלמת ביותר.

 

על מה ניתנת משכנתא לבנייה עצמית?

תהליך לקיחת המשכנתא לבנייה עצמית הוא תהליך מורכב במיוחד, בין השאר כיוון שמשכנתא לבנייה עצמית מורכבת ממספר גורמים. ראשית, חשוב לחלק בין 2 הסוגים העיקריים במשכנתא לבניית בית פרטי: המשכנתא על המגרש – הקרקע המיועדת לבנייה, והמשכנתא על תהליך הבנייה.

 

רכישת המגרש

על רכישת המגרש ניתן לקבל משכנתא בדומה לרכישת דירה. גובה המשכנתא המקסימלי הוא 75%. כדי לקבל משכנתא על רכישת מגרש אין צורך בהצגת אישורים והיתרי בנייה. שימו לב: בניגוד למשכנתאות על דירה קיימת, במשכנתא על מגרש הבנק לא ממהר לאפשר אחוזי מימון מקסימליים. הרי מגרש קשה יותר למכור, והוא מהווה נכס בטוח פחות מאשר דירה קיימת. לרוב, אחוזי המשכנתא שיינתנו יעמדו על 60%.

 

תהליך הבנייה

כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא על תהליך הבנייה, יש להציג לא מעט טפסי ניירת. כדי שלא נתבלבל, בחרנו להביא רשימה מסודרת של כל הניירת הדרושה. את הטפסים יש לצרף להגשת הבקשה למשכנתא עבור בניית בית.

 

טפסים נלווים לבקשה למשכנתא עבור בניית בית:

  • צילום ת.ז של הלווים
  • תדפיסי עו"ש של 3 חודשים אחרונים
  • לשכירים – 3 תלושי משכורת אחרונים, לעצמאים – דו"ח שומה של שנה קודמת ואישור רו"ח על הכנסות נטו בשנה הנוכחית
  • תוכניות בנייה
  • היתרי בנייה
  • אישור זכויות או נסח טאבו על הקרקע המיועדת לבנייה
  • אם יש הלוואות קיימות – דו"ח ריכוז עליהן

אילו כל הטפסים. כעת ניתן להמתין לאישור עקרוני על קבלת משכנתא לבנייה עצמית מהבנק.

 

שימו לב:

  • מומלץ להגיש את הבקשה לכמה בנקים. קבלת אישור והצעה ממספר בנקים שונים, מאפשרת לנו לבחור באופציה הטובה ביותר.
  • ניצול מקסימלי של אחוזי המימון עלול להתברר כטעות, כיוון שבמקרים רבים בנייה דורשת הוצאות מרובות יותר מכפי שניתן היה לשער מלכתחילה. אנחנו ממליצים בדר"כ להימנע מכך, וגם הבנקים לא תמיד מאפשרים זאת.
  • לא פשוט לבחור באופציה הטובה ביותר, להוציא מהבנק את ההצעות הטובות ביותר שלו ולדעת מהם אחוזי המימון שנכונים לנו. כדי שנהיה בטוחים שקיבלנו את המשכנתא הטובה ביותר לבנייה עצמית, פונים עכשיו לייעוץ משכנתאות. הבדל קטן בתמהיל המשכנתא עשוי להתבטא בעשרות אלפי שקלים – ויותר!

תהליך לקיחת משכנתא לבנייה עצמית הוא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים. נכון, לכולנו לא כיף להתעסק עם ניירת ואנחנו לא סובלים בירוקרטיה, אבל שווה להשקיע ולהגיע למשכנתא טובה. פונים למומחה משכנתאות שיוציא עבורנו את ההצעה הטובה ביותר, וחוסכים עשרות אלפי שקלים!

משכנתא

אולי תאהבו גם את