מהי תביעת חבות

תאונות לצערנו הן דבר שבשגרה, כשהן יכולות להתרחש בכל מקום – בבית, בעבודה או בביתו של אדם אחר. כשמדובר בתאונה שהתרחשה ברשותו של גורם אחר, הרי שקיימת לו אחריות כלפי המבקר ברשותו, כך שבמידה ונפגעתם כתוצאה מתאונה או רשלנות, הרי שניתן לתבוע את האחראי תביעת חבות

 

תאונות וחבויות

שגרת החיים הנורמטיבית של רבים מאיתנו, כוללת תנועה רבה במהלך היום, הנעה בין עבודה, לימודים, ביקור אצל חברים, יציאה למקומות בילוי ועוד. בכל המקרים הללו, הרי שלבעלי המקום קיימת אחריות לכל נזק שמקורו ברשלנות וחוסר זהירות או כל סיבה אחרת.

אחריות זו מוגדרת כחבות כלפי צד שלישי ולמעשה, מחייבת את הגורם האחראי לנזק לפצות את האדם שנפגע, פגיעת גוף או רכוש, בשל הנזק שנגרם. תביעות אלו יכולות לעיתים להגיע לסכומים נכבדים, בעיקר במקרים של נזקי גוף ולפיכך, מומלץ להגיש את התביעה עם עורכי דין מקצועיים ומנוסים, דוגמת עורכי דין פייפר כהן.

 

אילו סוגי חבויות קיימות היום?

תאונות שמקורן ברשלנות וחוסר זהירות, יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו והנה כמה מהמקרים העיקריים והנפוצים:

 

חבות מעבידים

כל מקום עבודה מחויב לדאוג לסביבת עבודה בטוחה עבור העובדים וכאשר מתרחשת חריגה מהוראות הבטיחות, הרי שניתן לתבוע את מקום העבודה ולקבל פיצויים בהתאם.

 

אחריות מקצועית

כשאנחנו פונים לקבל שירות מבעל מקצוע, הרי שאנחנו מצפים לקבל את השירות המיטבי ביותר. אך מטבעם של דברים והטבע האנושי, לעיתים נגרמים נזקים בתום לב, בגינם ניתן לתבוע את בעל המקצוע בהתאם.

 

חבות כלפי צד ג'

בכל מקרה בו נפגעתם ברשותו של אדם אחר – עסק או אדם פרטי, הרי שקיימת לכם האפשרות לתבוע את הגורם האחראי לנזק.

 

תביעת חבות

כפי שראינו, בכל המקרים הללו בהן נגרם לכם נזק גוף או רכוש, הרי שניתן לתבוע את הגורם האחראי או את פוליסת הביטוח שלו, במידת וקיימת ולקבל פיצויים היכולים לנוע בין אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים.

אחד הפרמטרים הבסיסיים שהוכחתו מהווה עילה מוצקה להצלחת תביעת החבות, הוא הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לנפגע, לבין האירוע עצמו, כאשר אל התביעה עצמה יש לצרף את כלל המסמכים הרלוונטיים, בעיקר אלו הרפואיים, המעידים על הנזק הרפואי שנגרם.

 

עורך דין חבויות

ההתמודדות עם מקרים אלו אינה פשוטה, הן בגלל הנזק הפיזי שנגרם והן בצורך להתמודד עם התהליך הבירוקרטי והמתיש של הגשת התביעה כנגד האדם הפרטי, מקומות העבודה או חברות הביטוח.

במקרים אלו, עורך דין חבויות, המכיר היטב את דיני הנזיקין ודרכי ההתנהלות המשפטיים, יוכל לסייע לכם החל משלב הגשת התביעה והוכחת הקשר הסיבתי ועד לקבלת מלוא כספי הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

לכל גורם קיימת אחריות על נזקים המתרחשים בתחומו ובמידה ונפגעתם פגיעת רכוש או גוף, הרי שקיימת לכם הזכות לתבוע תביעת חבות את הגורם האחראי לכך, באופן ישיר או דרך חברת הביטוח שלו. כדי למקסם את הצלחת התביעה והפיצויים המגיעים לכם, היכולים אף להגיע למיליוני שקלים, מומלץ להיעזר בעורך דין חבויות מקצועי ומנוסה.

תביעת אחריות

אולי תאהבו גם את