חיפוש
חיפוש

מהו בית השקעות

מהו בית השקעות? איך בדיוק ניתן לקחת את הכסף שלנו ולהשקיע בשוק ההון לצורך עליית הסכום ההתחלתי. מה חשוב לדעת על בית השקעות? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

כאשר מדובר בהשקעה של כסף ונכנסים למושגים של פניסה, תיק השקעות, ביטוחים וכדומה אנשים נוטים להתרחק ממושגים אלו מאחר והם בדרך כלל לא מובנים לרובנו. הנטייה הטבעית היא להגיד, אני לא מבין בזה ולכן אני מעדיף להתעלם או לא להכנס לזה.

 

מהו בית השקעות?

בית השקעות הוא ארגון או גוף המתעסק בתחום הפיננסי, גוף זה משמש כמתווך בין שני צדדים – משקיעים פוטנציילים לשוק ההון. בית השקעות יכול להתעסק במגוון תחומים בענף הפיננסי ובניהם קופות גמל, קרנות השתלמות, פניסה, ביטוחים שונים, קרנות נאמנות ועוד. בנוסף לשירותים אלו, בתי השקעות רבים מעניקים שירותי השקעות ושירותי ייעוץ בתחום של מטח, בורסה, מסחר, אנליזה וכדומה.

 

מדוע להשתמש בבית השקעות?

בית השקעות בראש ובראשונה הוא גוף מקצועי אשר מתמחה באופן ספציפי בתחום הפיננסי. אנשים הרוצים להשקיע בכספם ויש להם מעט ניסיון והבנה בתחום ההשקעות יעזרו בשירותים של בתי השקעות, אלו יכולים למקסם את הסיכויים שלהם לרווחים גדולים יותר. היתרון המשמעותי בבית השקעות הוא צוות העובדים מורכב מאנשים מקצועיים שזהו המקצוע שלהם, אלו עורכים מחקרים ומנתחים את הנתונים בצורה הטובה ביותר.

התשלום המשולם לבית ההשקעות הוא עמלת שירות אותה גובים מהתקציב של הלקוח או בתשלום נפרד לפי מה שסוכם בתחילת ההתקשרות.

 

מיהו יועץ השקעות?

יועץ ההשקעות הוא בעצם האדם המתווך בין הלקוח לבין בית ההשקעות. יועץ ההשקעות הוא זה שאחראי לשקף ללקוח את המתרחש עם הכסף שלו, מה הרווחים ומה ההפסדים. יועץ ההשקעות ייתן ייעוץ והמלצות על השקעות שונות בשוק בהתאם לצרכי הלקוח שלו. הדבר החשוב ביותר ביועץ השקעות מעניק הוא תכנית השקעה לטווח שסוכם, בדרך כלל שנה. בתכנית יועץ ההשקעות צריך להסביר ללקוח מהם הסיכונים ומה הסיכויים להפסים או לרווח.

"התשלום המשולם לבית ההשקעותת הוא עמלת שירות אותה גובים מהתקציב של הלקוח או בתשלום נפרד לפי מה שסוכם בתחילת ההתקשרות."

מהו בית השקעות

האם קיים פיקוח על בתי השקעות?

בתי השקעות מפוקחים על ידי שני גורמים. הגורם הראשון הוא גורם פנימי, כלומר, איש מטעם בית ההשקעות המבצע בקרה ופיקוח על ההשקעות השונות. הגורם השני הוא הרשות לניירות ערך. הרשות לנירות ערך מבצעת פיקוח מקיף, קפדני וקבוע. צוות הפקחים של הרשות מורכב מרואי חשבון, כלכלנים, משפטנים ואנשי מקצוע שונים מהתחום הפיננסי.

 

לסיכום

בטרם ניגשים לבחור בית השקעות מומלץ לבצע השוואה קפדנית ולבדוק מספר בתי השקעות, יתכן ותוכלו להוזיל את דמי השירות והעמלה, יתכן ותוכלו להגיד את השיכויים לרווח ויתכן שתוכלו לקבל שירותים רחבים יותר. חשוב לבדוק מהי רמת השקיפות בין בית ההשקעות ללקוח, מהם זמני מתן השירות ועד כמה אותו בית השקעות אכן מומלץ על ידי לקוחות אחרים.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה