חיפוש
חיפוש

מה אתם באמת צריכים לדעת על מיחזור משכנתא?

אתם משלמים שכר דירה מזה שנים רבות? ההרגשה הכללית שלכם היא שאתם מממנים את המשכנתא של בעל הבית שלכם? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם. אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים להמשיך ולהאריך את הסיטואציה שבה אתם נמצאים, כי למה שלא תיקנו לעצמכם דירה? זה נכון שלקנות דירה זה אומר להתחייב להוצאה כלכלית לא קטנה אך יחד עם זאת, קניית הדירה תיתן לכם גם ביטחון. זה אומר שהנכס יהיה שלכם ותוכלו ליהנות ממנו גם בעוד עשרות שנים ויתרה מכך, בדרך כלל לאורך שנים הערך הכלכלי של הנכסים בישראל עולה. משמעות הדברים היא שבין אם תרצו למכור את הדירה הזאת ובין אם תרצו לעשות איתה כל דבר אחר, תוכלו להרוויח מהעניין לא מעט. זו הסיבה שבגללה בסופו של דבר, למרות הקושי הכלכלי, הרבה זוגות כן בוחרים לקנות דירה. זה לא משנה אם אתם קונים דירה קטנה להשקעה או שאתם קונים דירה למגורים, כי בכל מקרה בוודאי תצטרכו גם לקחת משכנתא. עבור רובנו זו ההלוואה הכי גדולה שניקח בחיים ולכן ברור מדוע גם נרצה לפרוס אותה לכמה שיותר שנים, כי אחרת איך נוכל לעמוד בהחזריה? חשוב שתדעו שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים, אחרי שלקחתם הלוואה כזאת אתם גם יכולים למחזר אותה כי מיחזור משכנתא זה עניין מאוד נפוץ ומקובל.

מהם היתרונות של מיחזור משכנתא?

בשנים האחרונות כולנו שומעים את המושג מיחזור משכנתא ומנסים להבין על מה מדובר והאם זה רלוונטי גם להלוואה שאנחנו לקחנו לפני שנים. כדאי שתדעו שהתשובה היא חד משמעית כן, כי מדובר על הליך שיכול לא רק לסייע לכם לחסוך לא מעט כסף אלא הוא גם יכול לקצר לכם את ההלוואה ולהפוך את הכול להרבה יותר נוח. כאשר מדברים על פעולה כמו מיחזור משכנתא מדברים על האפשרות לסגור את המשכנתא הקיימת ולקחת אחת אחרת במקומה. תוהים למה זה כדאי? פשוט מאוד, כי אולי דבר או שניים בחיים שלכם השתנה וממש כפי שתרצו להתאים את הדירה מחדש לשינויים, כך גם כדאי יהיה להתאים את ההלוואה למצב החדש. אם, לדוגמא, התחלתם להרוויח הרבה יותר, מדוע שלא תחזירו יותר כסף בחודש לבנק? החלטה כזאת אומנם לא תהיה פשוט ותצטרכו להתרגל למצב הקיים, אך במקום להחזיר את המשכנתא בשלושים שנה תוכלו להחזיר ולסיים אותה גם תוך עשר שנים בלבד! זה משנה כמובן גם את הריביות שתשלמו על ההלוואה ולכן ברור מדוע יש לכך יתרונות רבים.

משכנתא

האם זה יעלה לכם כסף?

התהליך של מיחזור משכנתא דורש מאיתנו לא מעט בירוקרטיה וזה אומר שהבנק כן יצטרך להשקיע מאמץ וזמן בעניין הזה – ייעוץ משכנתא זה חובה במקרים אלו. משמעות הדברים היא שיהיה עליכם לשלם לא מעט כסף, אך לטווח הארוך זה משתלם. כלומר, אם תעשו את החישוב ותבדקו כמה יעלה לכם למחזר את המשכנתא היום לעומת כל הכסף שתוכלו לחסוך בשנים הקרובות על ההחזרים שלה, אתם תראו שזה כנראה משתלם אפילו יותר ממה שנדמה לכם. לכן אין סיבה לוותר על הרעיון הזה מראש וההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא היא לבדוק איפה עומדים הדברים. האם לכם באופן אישי, בסיטואציה שבה אתם נמצאים, כדאי לבדוק את האפשרות של מיחזור משכנתא? האם זה יכול להקל עליכם? והאם בצורה כזאת החיים הכלכליים שלכם ישתנו לטובה? כל המידע מחכה לכם בבנקים השונים, אז למה שלא תקבעו פגישה עוד היום להתחלת הבירורים בעניין?

רוצים לקבל מידע נוסף אודות הזכויות שלכם? פנו אל אופק המרכז לזכויות בעמ.

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה