חיפוש
חיפוש

חוב והפטר כתובה

אנשים רבים שעומדים יחדיו מתחת לחופה ונישאים מקווים שהאיחוד הזה ילווה אותם עד סוף חייהם. עם זאת, הסטטיסטיקה בישראל לא משקרת ומדברת על כך שאחד מכל שלושה זוגות ימצא את עצמו מתמודד עם הליך של גירושין. לכן, אם זה קרה גם לכם כדאי שתדעו שאתם לא לבד וזה גם הזמן ללכת ולבדוק איזה סכום נכתב בכתובה שלכם. חשוב להבין: הכתובה עליה חותמים בטרם הכניסה לחופה היא סוג של שטר קנייני והיא למעשה ההתחייבות החוזית שמתחייב הבעל כלפי אשתו במידה והאיחוד יסתיים בגירושין או שהאיש תתאלמן. בית המשפט פוסק בנושא הזה שהכתובה מהווה מסמך משפטי לכל דבר ולכן יש להתייחס אליו והיא מחייבת את הבעל לתשלום.

 

האם אפשר להפחית את הסכום הכתוב בכתובה?

התשובה היא כן אך בית המשפט הוא זה שיפסוק בנושא. העניין הוא שלא אחת אנחנו רואים בעלים שבמעמד החתימה על הכתובה כותרים סכומים מופקעים שכמובן שאינם קשורים למציאות. בית המשפט מבין כמובן את ההתנהלות הזאת ולכן בהתאם לכך יהיו מקרים שבהם הסכום יוקטן ולמעשה הבעל לא יהיה חייב לשלם את כל מלוא הסכום הנקוב בכתובה עצמה. מצד שני, כיוון שמדובר על מסמך שמהווה מסמך משפטי לכל דבר, כמובן שיש להתייחס אליו ובית המשפט הוא זה שיפסוק בנושא.

 

כיצד נכון יהיה להתמודד עם הפטר כתובה?

במידה וזוג מחליט להיפרד והאישה מנסה לתבוע את כותבתה מבעלה, הרי שצריך יהיה לחשוב איך מתמודדים עם הנושא ובעיקר במקרים שבהם הסכום הנקוב הגיוני. האם באמת על הבעל לשלם לאשתו סכום כלשהו על הגירושין? והאם ניתן לקבל הפטר בנושא הזה? כמובן שלא קל להתמודד עם כל הסוגיות האלה ולכן חשוב לפנות אל עורך דין שמכיר את הדברים. עו"ד מוביל יוכל לפגוש אתכם, או בעיקר את הבעל, להבין במה דברים אמורים ובהתאם לכך לבחור את האסטרטגיה המתאימה. לא מומלץ להתמודד בסיטואציה הזאת לבד כי בסופו של דבר עו"ד פשיטת רגל יוכל לעזור לא מעט בעניין.

כך בוחרים עו"ד

אם תעשו חיפוש קצר באינטרנט יהיה לכם ברור מייד שיש הרבה מאוד עורכי דין שיוכלו לעזור לכם בנושא. עם זאת, האם באמת תרצו לפנות לכל עורך דין שזה עתה התחיל לעסוק בתחום? והאם באמת כל עו"ד יוכל לעזור לכם? כמובן שלא. לכן עדיף לבדוק את הדברים לעומק ולראות לאיזה איש מקצוע אתם מתקשרים. עוה"ד שלכם צריך להיות בקיא בכל החוקים, להבין איך הדברים עובדים וגם להיות מסוגל להוכיח לכם הצלחות מהעבר. אין שום סיבה שבגללה הבעל צריך להיכנס לחובות כלכליים רק בגלל שהוא החליט לעזוב את אשתו או בגלל שהנישואים נפסקו. לכן עדיף שיעמוד לצידכם עו"ד מקצועי שכן אדם כזה יוכל להשפיע בצורה מהותית על השאלה איך התהליך יסתיים.

כתובה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה