חיפוש
חיפוש

האם כדאי לקחת משכנתא לדירה שניה?

מי מאיתנו לא מקנא לפעמים באנשים שיש להם נכסים ויציבות כלכלית? ברור שכל אחד מאיתנו היה רוצה להיות רגוע ונינוח יותר מהבחינה הזאת, מה שמסביר מדוע רבים מאיתנו, בשלבים שונים של החיים, מתחילים לחשוב על האופציה של השקעות נדל"ן שונות. אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם תוהים מה תוכלו לעשות בנידון, כדאי שתדעו: לקנות דירה להשקעה זו יכולה להיות אופציה נהדרת. כאשר מדברים על דירה להשקעה מדברים בדרך כלל על נכס שאנשים קונים כדי להשכיר וליהנות מדמי השכירות או כדי לשפץ, להשביח ולמכור בהרבה יותר כסף לעומת הקניה. מה שמשותף בדרך כלל לכל האפשרויות הללו זה שחסר לנו כסף לביצוע הרכישה ולכן הרעיון של משכנתא לדירה מספר 2 עולה על הפרק. עם זאת, חשוב שתדעו שהיום הבנק מבחינתו לא נוטה להקל על מי שרוצה לקחת משכנתא לדירה שניה. משמעות הדברים היא שבוודאי לא יעשו לכם "חיים קלים" ולמעשה ברוב המקרים גובה המשכנתא לדירה השניה לא יעלה על 50% מערך הנכס, שזה שונה מאוד לעומת משכנתא לדירה ראשונה.

דירה שנייה

מה צריך לעשות כדי לבקש משכנתא לדירה שניה?

ממש כפי שנהגתם כאשר ביקשתם את המשכנתא לדירה הראשונה בזמנו, גם כאן יהיה עליכם להוכיח את היכולות הכלכליות שלכם.  תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שאתם צריכים להוכיח כמה אתם מרוויחים בחודש ובעיקר, להראות שזו הכנסה קבועה. בנוסף לכך, אף אחד לא ידבר איתכם בכלל על האפשרות של משכנתא לדירה שניה אם לא תגיעו עם הון עצמי מספיק מכובד וכפי שהוזכר – ההון שלכם חייב לעמוד לפחות על 50% מערך הנכס כולו. עם הנתונים הללו כדאי יהיה להגיע לבנק, לנהל איתו עם המשא ומתן הראשוני וכך תוכלו להבין, פחות או יותר, מה יהיה גובה ההלוואה המקסימאלית שתוכלו לקבל. בהתאם לנתונים הללו כדאי יהיה להתחיל לחפש את הנכס המתאים לכם שכן עכשיו, כשאתם יודעים מה הבנק יכול להציע לכם, יהיה לכם קל יותר לבחור נכס רלוונטי.

 

האם עדיף לקבל שירות מאנשי מקצוע שעוסקים בתחום הזה?

לא מעט אנשים, בין אם הם חושבים על קניית הדירה הראשונה שלהם ובין אם הם חושבים על קניית הדירה השניה, רוצים להיות בטוחים שהם מתנהלים בצורה נכונה. משמעות הדברים היא שכדאי יהיה להכיר את המשכנתאות השונות, את הזכויות שלכם ואפילו את ההבדלים בין האופציות הקיימות. לכן הרעיון של פניה אל איש מקצוע כמו יועץ משכנתאות זו בהחלט יכולה להיות אפשרות טובה, אז למה אתם מחכים? כמובן שכל יועצי המשכנתאות גובים כספים על השירות ועל הליווי שהם מציעים, אך יחד עם זאת, חשוב לדעת שגם אפשר לסמוך עליהם. כלומר, אם תפנו אל יועץ משכנתאות מקצועי, אמין וכזה שמכיר את העבודה על בוריה לאורך שנים, אתם תראו שיהיה לכם על מי לסמוך בייעוץ המשכנתא. יש לבדוק כמובן גם את התנאים של המשכנתא שהבנק יציע לכם כי בסופו של דבר עליכם גם להחזיר את ההלוואה. זה לא משנה אם תממנו את החזרי המשכנתא משכר הדירה שתקבלו עבור הנכס החדש או בכל דרך אחרת כי בכל מקרה יש לנהוג בצורה אחראית ולקחת הלוואה שתוכלו לעמוד בהחזריה.

למידע נוסף על משכנתאות: https://www.wayout.org.il

 

 

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים
כללי
רשלנות רפואית בניתוחים

ניתוחים הם הליכים רפואיים מורכבים אשר טומנים בחובם סיכונים רבים. למרות המקצועיות והמסירות של צוותי הרפואה, לעיתים מתרחשות טעויות רשלניות במהלך ניתוחים, אשר עלולות לגרום

קרא עוד »
פולוסה