איתור ביטוחים כפולים – הכר את הכלי של הר הביטוח

לפי עיתון גלובס, יש בישראל כשישה וחצי מיליון תושבים אשר משלמים כפל ביטוחים.

מה זה אומר? מה ניתן לעשות ואיך עושים את זה?

 

כפל ביטוחים – המחלה של המדינה

שישה וחצי מיליון מבוטחים משלמים פעמיים על אותו סוג של ביטוח.

קנה מידה שכזה, במדינה בת שמונה מיליון תושבים יכול בהחלט להיחשב כמגיפה ואפילו מגיפה קשה.

הבעיה היא שכפל הביטוחים הזה הוא לא פחות מאשר זריקת כסף לפח, שכן ברגע האמת, שבו ירצו מבוטחים אלה לפדות את כספי הפיצויים המגיעים להם, הם יגלו כי החוק מתיר להם לקבל פיצויים רק פעם אחת עבור אותו המקרה – אפילו אם שילמו עשרות שנים עבור ביטוח כפול.

ההוצאה הכספית הנלווית למצב הזה, מגיעה לאלפי שקלים לכל משפחה ואף יותר מכך ולכן מהווה לא פחות מאשר נטל כבד על הכלכלה של משלחות ויחידים רבים בארץ.

 

הפתרון של משרד האוצר

לפני כמה שנים, מישהו שם למעלה במשרד האוצר התעשת והגיע למסקנה כי המצב הקיים בתחום הביטוחים בארץ אינו תקין וכי יש לשנות את פני הדברים.

כתוצאה, יצא לפועל פרויקט מבורך וחשוב בשם הר הביטוח שבכתובת https://erenfeld-ins.co.il/mount-insurance אשר מטרתו להנגיש לכל תושבי ישראל באופן קל ופשוט את המידע המלא אודות התיק הביטוחי שלהם – ללא תלות בחברות הביטוח.

באמצעות הזנה פשוטה של מידע אישי, כמו מספר ת"ז ופרטים נוספים, אפשר לקבל בתוך זמן קצר סיכום ברור ומלא של המידע הביטוחי שלכם.

 

אף פתרון אינו מושלם

יחד עם זאת, מן הראוי לציין כי הר הביטוח לוקה בחסרונות משלו.

למשל, המידע אמנם נגיש וניתן להשגה באמצעות כניסה לאתר, אבל המידע המתקבל לא תמיד מובן לאדם מן השורה שאין לו כל ידע בתחום הביטוח ולכן לא תמיד יכול לשמש אותו.

בנוסף, לאחר גילוי המידע הנ"ל נותרת לא מעט עבודה וטרחה, שכן האם הפשוט מן השורה צריך ליצור קשר עם כל חברות הביטוח המופיעות אצלו בתיק, כדי לעשות סדר בתיק הביטוחי ולקבוע – אילו ביטוחים להשאיר, אילו ביטוחים לבטל ולפעמים גם להשקיע מאמצים כדי להגיע לבעל התפקיד המתאים כדי לבצע את הביטול המתבקש.

 

עזרה ממקור מפתיע

כתוצאה מהנגשת המידע הביטוחי לכלל אזרחי המדינה, חברות ביטוח רבות הבינו את הפוטנציאל הגלום במצב ולכן לא מעט חברות ביטוח מציעות כיום שירות, הכולל השגת המידע המלא מהר הביטוח, ביאור הנתונים בפני המבוטחים, באופן שיאפשר להם להבין מה קורה בתיק הביטוחי שלהם, היכן קיים כפל ביטוחים ואז גם לקבל החלטה מושכלת, בליווי של איש מקצוע, לגבי ארגון מחדש של התיק הביטוחי, באופן יעיל ומשתלם.

 

לסיכום

הוצאות מיותרות קיימות בשפע, אבל אתם צריכים להחליט על מה אתם רוצים להוציא את הכסף שלכם בצורה מודעת ומושכלת.

מומלץ לפנות לחברה מתמחה כדי לקבל את מלוא המידע, כולל המלצות לסידור התיק הביטוחי שלכם.

אולי תאהבו גם את