איך החזר מס לגרושים מתבצע?

כאשר אתם מתחתנים עם מישהו שאתם אוהבים, אתם מקווים שזה יהיה לנצח. אך לצערכם, לא תמיד הכל הולך חלק וצריך להפריד כוחות. לפי הסטטיסטיקה כל אחד משלושה זוגות יתגרש. תקופת הגירושים יכולה להיות מלווה בהמון מתח ואי וודאות, כמו על איפה תגורו וגם שאלות על הוצאות כלכליות. אך אולי ינחם אתכם לדעת שמגיע לכם החזרי מס. אז איך ההחזר הזה מתבצע?

 

החזרי מס לגרושים שנישאים בשנית

לפי פקודת מס הכנסה, אדם אשר מחליט להתרגש מאשתו ובחר להתחתן בשנית זכאי להחזרי מס. החוק קובע כי גבר אשר משלם לאשתו הקודמת מזונות, ובחר להתחתן בשנית, יהיה זכאי לנקודת זיכוי. זאת אומרת שהוא יקבל הפחתה בתשלום המיסים החודשי.

גם במקרה ההפוך, כאשר אישה משלמת מזונות לגבר שעזבה והתחתנה בשנית, גם היא תהיה זכאית לנקודות זיכוי במס. במקרה והזוג התגרש והאישה הפכה להיות אם הורית, גם אז היא תהיה זכאית לנקודות במס.

 

מזונות פטורים ממס

חשוב לדעת שהצד שמקבל את המזונות יהיה פטור ממס על תשלום המזונות. בין אם מדובר במזונות מגרוש יש פטור ממס וגם אם מדובר על מזונות שמשלומים עבור הילדים המשותפים, יש פטור ממס. במידה ואחד הצדדים מקבל מזונות שמשלומים על ידי ביטוח לאומי, גם תשלומים אלה יהיו פטורים ממס.

הידיעה לכך חשובה מאוד, כי מדובר על סכומים לא קטנים כלל. ההטבה המרכזית שניתנת היא עבור מי שבחר להתרגש, לשלם מזונות עד הגיל שהילדים יגיעו לבגרות והוא יהיה זכאי לנקודות זיכוי במס.

 

המסמכים הדרושים לכך

בכדי שתוכלו להנות מהטבת המס, תצטרכו להגיש לא מעט מסמכים. מעבר לתעודת זהות, תלושי משכורת וטפסים מתאימים חשוב לצרף אסמכתא שמעידה על הגירושין. חשוב לדעת שיש מקרים שתיתן החזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, אך לא מומלץ לדחות את הטיפול בכך. אל תעברו את זה לבד, היוועצו עם עזרה מקצועית.

 

עזרה מקצועית

בין אם אתם רוצים להגיש מס בגין גירושין או בגין נכות, יש גורמים מסוימים שעליכם לפנות אליהם. אין זה משנה אם אתם עצמאים או שכירים, יועצי מס, רואי חשבון וחברות שעוסקות בתחום יכולות לעזור לכם. אומנם לא מדובר על סכומים ענקיים שיכולים לשנות את חיינו מקצה לקצה, אך החזרים של אלפי שקלים בשנה יכול להיות משהו שעשוי להקל עלינו בהתנהגות הכלכלית שלנו בחיים היום יומיים.

מס הכנסה יכול להיות גוף עיקש, ולעיתים קצת מסובך להבנה, לכן מאוד רצוי לפנות לגרום רלוונטי שיעזור לכם בתחום. אל תבזבזו זמן, פנו עוד היום ל: https://get-tax.co.il ונשמח לעמוד לרשותכם במצבים הפחות נעימים של החיים.

 

לסיכום

החזרי מס ניתן לקבל במקרה והתגרשתם, אתם משלמים מזונות או מתחתנים בשנית. נושא המיסים מורכב מאוד במדינת ישראל, לכן מאוד מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע על מנת לקבל ליווי מתאים וסיוע.

 

גירושין

אולי תאהבו גם את