חיפוש
חיפוש

מה אתם באמת צריכים לדעת על החזרי מס?

מי מאיתנו לא היה רוצה להפסיק לשלם מיסים? לדעת שהוא אומנם עובד קשה אך בסופו של דבר, כל המשכורת שהוא מרוויח נכנסת ישירות לחשבון הבנק שלו? עם זאת, כמובן שבמדינה כמו ישראל לא כך עובדים הדברים, שכן המיסים הם חלק מההתנהלות של מדינה תקינה כמו שלנו. אפשר להתווכח על השאלה האם המיסים כאן גבוהים או לא, אך מה שבטוח, זה שעלינו לשלם אותם. מצד שני, הרבה פעמים קורה שמגיעים לנו החזרי מס שונים ואנחנו בכלל לא מודעים לכך, אז למה שלא תעצרו גם אתם ותבדקו את הנושא הזה לעומק? חשוב שתדעו: בין אם אתם עובדים בתור עצמאים ובין אם אתם שכירים, בהחלט יכול להיות שמגיעים לכם החזרי מס שבגלל לא ידעתם עליהם ולכן בהחלט שווה לבדוק את הנושא הזה לעומק. לעיתים מדובר גם על אלפי שקלים בשנה, אז למה שתתרמו את כל הכסף הזה ככה סתם למס הכנסה?

למי באמת מגיעים החזרים והקלות?

ישנם לא מעט מקרים שבהם נוכל, בהתאם לנסיבות, לקבל החזרי מס, כמו לדוגמא במקרים הבאים:

  • תקופה מסוימת במהלך השנה שבה היינו מובטלים
  • אישה שמאריכה את חופשת הלידה שלה מעבר לשלושת החודשים הקבועים בחוק
  • בעיה רפואית של העובד עצמו או של בת הזוג שלו
  • שינויים כאלה ואחרים במצב אישי, כמו החזרי מס עקב גירושין, לידת ילד או אפילו תשלום מזונות
  • חיילים משוחררים – כשנתיים אחרי השחרור שלהם מצה״לאין ספק שהדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס, אך נשאלת השאלה כיצד עושים זאת. האם באמת אפשר לפנות, ככה סתם, אל מס הכנסה כדי לנסות ולקבל ממנו תשובות? בדרך כלל לא כך עובדים הדברים כי מס הכנסה זה אחד מהגופים הכי פחות נגישים במדינה. לכן עדיף לפנות אל רואה חשבון או אל חברה מקצועית שעוסקת בתחום הזה ולקבל שירותי ליווי, ייעוץ וסיוע לכל אורך הדרך. זה בהחלט נכון ששירות כזה יעלה לכם כסף, אך אם בסופו של דבר כך תוכלו לקבל את החזרי המס שמגיעים לכם – זה כן ייצא משתלם וחבל לוותר על כך.

לדעת על החזרי מס

איך מקבלים את ההחזר?

עשיתם כבר את כל התהליך? הגשתם את הטפסים שצריך, אחרי שאנשי המקצוע עשו עבורכם את כל הבירורים שצריך והסתבר שאכן מגיעים לכם החזרי מס? אם כך, עכשיו אתם בוודאי רוצים לדעת תוך כמה זמן תקבלו את הכסף ובעיקר – איך? חשוב להבין שמס הכנסה עובד בקצב אחר מהקצב שאליו אנחנו רגילים ולכן יכולה לעבור גם שנה עד שתקבלו את הסכום המגיע לכם. מצד שני, הכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם, בלי כל התערבות של גורם נוסף, אך שאין לכם סיבה לחשוש מהעניין הזה.

למידע נוסף: https://www.clean-tech.co.il

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה