חיפוש
חיפוש

החזרי מס לשכירים

ישנם מושגים רבים שאנחנו לא באמת מכירים, אנחנו שומעים אותם ולא עוצרים לברר מה הם אומרים, אנחנו שומעים אותם בתקשורת, קוראים אותם בעיתונים או בפגישות. חלק מהביטויים הגבוהים הללו באמת לא נצרכים עבור שגרת חיינו, אך ישנם ביטויים שחשובים מאוד כמו אלו בתחום הכלכלי, משפטי ועוד שיכולים להסב לנו נזק אם נדלג הלאה כשנתקל בהם ומצד שני לגרום לנו להרוויח אם נתעכב ונבאר מה הם אומרים.

באופן כללי, כאשר אדם מקבל תלוש משכורת יש לו את האפשרות להתעמק בכתוב ולהבין מה שרשום, אך רוב האנשים בוחרים באפשרות השנייה ולא באמת קוראים לעומק את הנאמר בתלוש המשכורת שלהם.

מדוע יש צורך להתעמק בתלוש המשכורת

רוב האנשים השכירים חושבים שהחזרי מס זה נושא המדבר לעצמאיים או לאנשים שיש להם עסק משל עצמם בלבד, אך הדבר אינו נכון וחשוב מאוד לדעת שישנם מצבים שגם שכירים יכולים לקבל החזרי מס.

קודם כל, עליכם לדעת שבתלוש המשכורת שאתם מקבלים מדי חודש מצוין הסכום החודשי שעליכם לשלם למס הכנסה, אך כיוון שחישוב המס הסופי נעשה רק בסוף השנה, יכול לקרות מצב בו שילמתם יותר ממה שהייתם אמורים לשלם ואז גם אם אתם שכירים תוכלו לדרוש ולקבל החזר מס.

ישנם ניכויים וזיכויים שונים בענייני מס שכל אדם צריך לשלם ולכן אם אתם זכאים להפחתה במס או לשינוי בתשלום, בסוף השנה בה שילמתם את מס ההכנסה שלכם כמו כל אדם שמשלם את הסכום המלא תוכלו לקבל החזר מס.

מס לשכירים

מה צריך לעשות כדי לקבל החזר מס

הבקשה מהמדינה לקבל החזר מס מתבצעת על ידי מילוי דו"ח להחזר מס, קודם כל, יש לבדוק האם אתם זכאים בכלל להחזר מס מסיבה כלשהי, אם מצאתם כי אתם אכן זכאים לקבל החזר כלשהו מהמדינה, מומלץ למלא את הדו"ח ולהתחיל בהליך פשוט של קבלת החזר מס.

חשוב לדעת שאת החזרי המס ניתן לקבל רק שנגמרה שנת המס, זאת אומרת אדם יכול לבקש החזר מס רק על השנה שהייתה ולא על השנים הבאות, זו ההתנהלות לפיה עובדת מדינת ישראל.

כמו כן, חשוב לדעת שאם איתרתם מצב בו אתם זכאים להחזר מס יש להגיש את הדו"ח מספיק זמן טרם שיעברו שש שנים מאותה השנה עליה אתם מגישים את הדו"ח ורוצים לקבל החזר מס.

איך מאתרים זכאות להחזרי מס

הרבה פעמים כאשר מבקשים ממנו מסמכים רבים אנחנו מוותרים ומרימים ידיים, אבל במקרה הזה חשוב מאוד לאסוף את כל האישורים והמסמכים הנצרכים כדי לקבל זכאות להחזר מס, המאמץ יכול להשתלם לכם ולכן אם אחת מהסיבות הרבות בגינן ניתן לקבל החזרי מס רלוונטית עבורכם, המשיכו בתהליך.

חשוב להתייעץ עם אדם שמבין בתהליך ולהבין כבר מהשלבים הראשונים שלעיתים לוקח זמן עד שאכן רואים תוצאות.

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה